Play i Tidal

strategia
kampania PR
event
influencer marketing
social media

 

 #playtidal

Ambush marketing w branży technologicznej

Play zakładał, że rewolucyjnie atrakcyjna oferta, darmowy Tidal na 2 lata, skutecznie zmotywuje konsumentów do tego, by skorzystać z łączonej oferty dwóch marek. Barierą do osiągniecia celu, jakim miał być 1 mln pozyskanych dla nowej usługi abonentów, była niska świadomość marki Tidal, co de facto powodowało, że konsumenci nie widzieli korzyści z oferty.

Jako agencja przejęliśmy projekt już po launch’u usługi i podjęliśmy wyzwanie rewizji strategii komunikacji i zaproponowania zintegrowanej strategii, która pozwoliłaby osiągnąć zakładane cele. Postawiliśmy na edutainment oraz influencer marketing połączony z public relations spięty #playtidal stanowiącym konkretny call for action. Włączyliśmy się m.in. w imprezy dla influencerów, gdzie promowaliśmy obie marki, oraz docieraliśmy do nich poprzez kreatywne wysyłki, które chętnie publikowali na swoich social mediach.

W działaniach postawiliśmy także na ambush marketing ukierunkowany na konsumentów. Podczas sponsorowanego przez Play i Tidal koncertu ColdPlay, wraz z fanklubem zespołu, przygotowaliśmy niespodziankę dla zespołu. Gdy zagrał on piosenkę Adventure of A Life Time, w której występują małpy, fani zakładali małpie maski… wyprodukowane przez Play i Tidal, rozdawane fanom przed wejściem na Stadion Narodowy. Na odwrocie był list od obu marek z instrukcją obsługi. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania. Akcję pokazywali konsumenci w swoich kanałach społecznościowych, pisały o nich media, a nawet sam zespół ColdPlay na swojej oficjalnej stronie.

Do łączonej oferty Play i Tidal przekonywaliśmy także, współpracując z organizatorami dwóch kolejnych gali Fryderyków. Na pierwszej Łukasz Jakóbiak przeprowadzał wywiady z muzykami obecnymi na wydarzeniu, pytając ich, czy ich zdaniem legalny streaming to dobry sposób na walkę z piractwem. Na zakończenie prosił muzyków o sfotografowanie się z tabliczką z call4action: Wspieraj Legalną Muzykę #PlayTidal. 

Na kolejnej Gali do współpracy zaprosiliśmy Tomsona i Barona, którzy z muzykami rozmawiali o tym, czy warto słuchać polskiej muzyki. Tym razem na zakończenie prosiliśmy muzyków o sfotografowanie się z tabliczką z call4action: Wspieraj polską muzykę #playtidal. Obie akcje pozwoliły wywołać pożądany buzz w sieci oraz wygenerować liczne publikacje mediowe z naszym hasztagiem.

W efekcie wszystkich naszych działań osiągnęliśmy cele sprzedażowe na miesiąc przed zakładanym terminem.